Kasımda İstanbul’da fiyatı önceki aya göre en çok artan ürün palto oldu; pırasa ise yüzde 15,18 ile düşüş gösterdi. İstanbul Ticaret Odası (İTO), piyasaları şeffaf hale getirmek ve halkın haberdar olması için kasımda en fazla artan ve azalan ürünleri, fiyatları ve değişim oranlarını açıkladı.
İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi’ndeki 242 ürünün 135’inin fiyatı arttı, 21 ürünün fiyatı düştü ve 86 ürünün fiyatı değişmedi. Kasım ayında, erkek giyim harcamaları alt grubunda yer alan palto, %36,44 ile en yüksek fiyat artışı gösteren ürün oldu.
Fiyatında artış olan diğer ürünlerin bazıları ise yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda %31,43 ile yaş üzüm, %20,48 ile çikolata, erkek giyim alt grubunda %20,08 ile pardesü, kültürel eğitim alt grubunda %17,98 ile maç giriş ücreti ve kadın giyim alt grubunda %17,95 ile manto oldu.
Kasımda, yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda yer alan pırasa, yüzde 15,18 gerilemeyle en fazla fiyat düşüşü yaşayan ürün oldu.
Gıda harcamaları grubunda maydanoz, kıvırcık salata, limon, ıspanak ve lahana, pırasayı sırasıyla 13,67, 12,56 ve 8,61 ile takip etti.
EKONOMİ
09 Eylül 2024GÜNDEM
09 Eylül 2024SPOR
09 Eylül 2024GÜNDEM
09 Eylül 2024SPOR
09 Eylül 2024FOTO GALERİ
09 Eylül 2024SPOR
09 Eylül 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.